Blog break due to broken camera, join me on Instagram

Instagram

onsdag 22 februari 2012

Rainbow mania


Nu så här efter alla hjärtans dag med en massa rött och rosa kände jag att de behövdes en mer färglad manikyr, och vad är inte bättre än att matcha makeupen oxå.
Längst upp är det OPI Katy Perry collection the one that got away, på tipparna har jag använt China glaze blue years eve och sen duttat H&M Purple i mitten för en layering effekt och toppat med Scrach white silver för att dölja kanterna.

Now, here after Valentine's Day with a bunch of red and pink, I felt that they needed a more cheerful manicure, and what is not better than to match the makeup too.
At the top is the OPI Katy Perry Collection The One That Got Away, on the tips I have used China Glaze Blue years eve and then dab the H & M Purple in the middle of a layering effect and topped with Scrach white silver to hide the edges.


Till ögonen har jag använt en 120 palette som jag köpt på tradera så vet inte märket på den.

For eyes, I used a 120 palette that I bought on tradera(swedish ebay) so do not know the brand of it.

Bilderna är tyvärr tagna efter en dags användning så färgerna är lite matta, ska införskaffa en bra ögon primer snarast. Har funderingar på endera Urban Decay lr Too Faced, nån som har erfarenhet av nån av dom och vad för tycke?

The pictures are unfortunately taken after a day of use so the colors are a little dull, I'll get a good eye primer as soon as possible. Have thoughts on either Urban Decay lr Too Faced, someone who has experience with some of them and what kind of fancy?



2 kommentarer:

  1. Jag har inte själv testat både Urban Decay och Too Faced. Har dock hört mycket mer positivt om Too Faced från alla håll så det var den jag slog till på och jag trivs hur bra som helst med den

    SvaraRadera
  2. Vilken Primer har du? Jag funderar på Too Faced - Lemon Drop lr Original

    SvaraRadera